Årsmötet 2017

2017-05-22 08:00:08
2017-05-23 11:37:54

Hej alla!

Hoppas att våren nått även just er del av landet och vi kan ana sommaren i horisonten.

Årsmötet i BOL var inte precis välbesökt, men såväl stora delar av styrelsen samt några medlemmar var på plats. Diskussionen om vårt framtida arbete blev inspirerande. Jag vill passa på att välkomna alla i föreningen om att idéer, uppslag eller intresse av att delta i arbetet tas emot med öppna armar. Vi har en uppgift att sprida och verka för bättre läkemedel till barn, och det gör vi genom att hjälpas åt! Mötesanteckningarna hittar du under medlemssidorna, protokoll.

Årsmötet beslutade om en något förändrad styrelse. Vi tackar Gustaf Fjaertoft för gott arbete i styrelsen och hälsar Ola Andersson från Halmstad välkommen till styrelsen.

Jag kan också passa på att rapportera om att vårt svenska nätverk; SwedPedMed, snart kommer att lansera sin web-sida! Anders Rane och jag jobbar hårt med att få SwedPedMed på fötter. Jag har även representerat SwedPedMed på Enpre-EMAs workshop i London, och fick där höra om det intensiva arbete som pågår världen över för att förbättra situationen för barn vad gäller läkemedelsbehandling.

mvh

Estelle