Välkommen till föreningen för Barn och läkemedel!

Svenska Barnläkarföreningens Intresseförening för Barn och Läkemedel utgör en sammanslutning av läkare och andra yrkesgrupper med intresse och engagemang för läkemedel och läkemedelsutveckling för barn och ungdomar. Föreningen är en ideell allmännyttig intresseförening inom Svenska Barnläkarföreningen (BLF).

Föreningens syfte är att främja intresset och kunskaper om läkemedel och utvecklingen av läkemedel för barn och ungdomar. Föreningen syftar också att sprida kunskap om behovet av säkra läkemedel för barn och ungdomar inom kliniska och vetenskapliga verksamhetssfären och till allmänheten. Föreningen verkar för att underlätta läkemedelsutvecklingen genom nätverk förankrade inom berörda delar av sjukvården, i Sverige, Norden och internationellt.

Fortlöpande kommer föreningen att initiera utbildning, nyheter och kompetensutveckling för läkare och andra. Information om vad som är på gång får du här på hemsidan.

Är du intresserad av att gå med i föreningen? . Intresseanmälan görs till: mia.dahllow@jll.se. (Tacksam om namn, kontaktuppgifter, profession och affiliering anges).

Välkommen!

Ordföranden